►
█ M17:
►
Nee
de
minister
in
zaken
eigenlijk
mankeerde
maatregelen
denk
ik
dat
u
nog
heel
wat
initiatieven
kunt
nemen.
►
Als
we
zien
den
heeft
eigenlijk.
De
Vlaamse
overheid
nog
een
heel
wagenpark
op
dit
moment
zo
een
3000
►
sehr
95
dienstvoertuigen.
Daarvan
zijn
er
zeker
een
vest
een
honderdtal.
►
Van
honderd
en
zeven
statuswagens.
Ik
denk
dat
het
goed
zou
zijn
en
we
zelf
eigenlijk
het
voorbeeld
geven
►
en
dook
onderzoeken
of
de
Werk
op
dat
vlak.
Ook
een
I
voor
die
mensen
ook
verder
met
die
mobiliteit
is
►
budget.
Ook
zouden
kunnen
werken
en
daarnaast
denk
ik
meneer
de
minister
dat
we
met
De
Lijn
een
zeer
belangrijke
►
speler
is
op
gebied
van
het
mobiliteitsbudget
datt
Open
basis-
voor
IS
een
cruciale
speler
in
het
mobiliteitsbudget
►
dat
daar
nog
extra
initiatieven
kunnen
worden
genomen.
►
Ik
zou
graag
willen
weten
wat
eigenlijk
de
stand
van
zaken
eigenlijk
is
in
verband
met
een
mogelijke
participatie
►
in
Bluebike.
Want
er
was
spraken
eigenlijk
van
het
►
water
en
paarse
Pass
eerlijk
zou
zijn
vanuit
De
Lijn
of
vanuit
het
Departement
Mobiliteit.
►
En
ik
denk
meneer
de
minister.
Het
aspect
van
deelfietsen
een
zeer
belangrijke
rol.
►
Er
gaat
vervullen
hoe
heel
dat
concert
van
The
komm.
►
█ M2:
►
Wie
wenst
aan
te
sluiten.
►
E
de
Klerk
heeft.
►
█ M17:
►
Quelle
de
voorzet.
►
█ M22:
►
Minister-collega's
het
is
inderdaad
een
en
passant
stap
die
op
het
federale
niveau
is
gezet
om
te
gaan
naar
een
►
naar
een
mobiliteitsbudget
en
ik
denk
dat
dat
een
stap
in
de
juiste
richting
is
meer
nog
ik
denk
dat
we
dat
als
►
Vlaanderen
zoals
ook
aangeeft
en
ook
collega
gekocht
►
om
daar
eigenlijk
en
een
turbo
op
te
zetten
om
dan
verder
te
faciliteren
en
òòk
krachtig
financieel
te
ondersteunen
►
waar
dat
past
inderdaad
in
de
filosofie
want
de
filosofie
is
die
juist
van
de
combimobiliteit.
►
Maar
dan
denk
ik
inderdaad
dat
we
het
ook
ambities
moeten
►
aanvatten
en
denk
ik
dat
de
lid-
inzake
de
Lijn
der
IS
al
naar
verwezen
tariefformules
moeten
gezocht
worden
die
►
ook
beter
met
elkaar
afgestemd
zijn
op
de
diverse
modi
en
mogelijkheden
die
daar
zijn.
►
Kijk
bijvoorbeeld
naar
de
City
Pass
voor
Gent
en
Antwerpen
die
zijn
pak
duurder
dan
in
Brussel
Luik
of
Charleroi.
►
Dat
zijn
zaken
denk
ik
wacht
kan
aan
gewerkt
worden
om
ook
die
combimobiliteit
niet
alleen
te
prediken
►
maar
ook
samen
inderdaad
te
kunnen
realiseren
in
functie
van
een
flexibele
milieu-
en
prijsbewuste
gebruiker.
►
Ik
heb
aanhoord
meneer
de
minister
u
al
►
een
aantal
zaken
financieel
wilt
versterken
denkt
dat
het
goed
is
dat
als
ik
mijn
vraag
De
heb
je
hebt
geantwoord.
►
Maar
ik
denk
dat
het
ook
goed
IS.
Los
van
van
het
puur
financiële
beleid
ook
goed
kijken
om
zaken
af
te
stemmen.
►
Goed
af
te
stemmen
flexibele
mogelijkheden
te
bieden
ze
doen
de
datt
eigenlijk
inderdaad
die
moto's
zegt
zich
►
echt
kan
realiseren
en
nieuwe
duurzame
modi
een
echt
en
een
verleidingseffect
kunnen
met
zich
meebrengen.
►
En
meer
dan
nu
het
geval
is
en
ik
denk
dat
dat
ook
absoluut
►
█ M6:
►
bij
alle
Blue-bike.
►
█ M10:
►
Ja
dank
u.
Het
►
█ M23:
►
in
datt
het
mobiliteitsbudget
zoals
dat
wordt
ingevoerd
Federale
dat
er
►
een
stapje
vooruit
is
maar
heel
veel
zou
ik
daar
niet
veel
van
verwachten.
►
Collega
tot.
Dat
zeggen
waarnemers
specialisten
ook.
►
Macron
overtuigd
ben
dat
het
fiscale
probleem
waarbij
mensen
auto's
worden
betaald
►
en
in
plassen
euro's
zo
dat
ze
moet
oplossen.
►
Een
fiscale
hervorming
en
mobiliteitsproblemen
opgelost
worden
met
een
mobiliteitsbeleid.
►
E-mail
minister
op
dat
vlak
►
is
er
nog
heel
wat
werk
aan
de
winkel
is
gecommuniceerd
om
het
over
Onderzoek
Pass
I
sidd
Vlaanderen
en
ik
heb
gezien.
►
Wat
betreft
het
woon-werkverkeer
het
aandeel
van
de
auto
ook
gestegen
is.
►
De
van
bus
tram
en
metro
gezakt
is
en
wel
gezakt
tot
op
het
laagste
niveau
sinds
het
jaar
2000
►
en
één.
Ik
vind
problematisch
een
zee
van
EU-.
►
Het
was
een
zelfgekozen
focus
van
u
om
het
woon-werkverkeer
te
verduurzamen.
►
En
daar
zie
ik
dat
het
Onderzoek
voor
Pass
Vlaanderen
eigenlijk
het
omgekeerde
waar
te
nemen
is
dus
ik
zou
me
op.
►
Mijnheer
minister
om
effectief
werk
te
maken
van
dat
beleid
dat
zorgt
voor
een
modal
shift
in
het
woon-werkverkeer.
►
Van
het
mobiliteitsbudget
zou
ik
niet
te
veel
verwachten.
Dank
►
█ M2:
►
zoals
de.
►
█ M18:
►
En
voorzitter
collega's
meneer
de
minister
ook
►
mijn
partij
is
is
tevreden
dat
er
een
stapje
wordt
gezet
maar
►
we
zouden
het
mobiliteitsbudget
toch
anders
vorm
hebben
gegeven.
►
Dat
is
een
federale
discussie
dus
die
ga
ik
hier
niet
voeren.
Wanneer
meester
deze
morgen
was
er
ook.
►
Zeer
veel
aandacht
en
zeer
terecht
natuurlijk
voor
mensen
die
elke
dag
het
zich
verplaatsen
met
de
fiets
ofwel
naar
►
school
of
naar
het
werk
ik
heb
u
ook
gehoord
op
op
de
radio
en
ik
heb
het
daar.
►
Uiteraard
altijd
als
u
op
de
radio
bent
zeer
aandachtig
geluisterd.
►
Het
was
ook
eens
niet
op
een
zondag
maar
op
een
woensdag.
►
Dat
maakt
van
een
verschil
maar
Ik
hoort
u
daar
ook
antwoorden
op
vragen
van
fietsers
die
►
eigenlijk
werken
voor
de
Vlaamse
overheid
en
de
verschillende
tarieven
die
daar
vaak
worden
bij
gehanteerd.
►
Dus
het
is
zo
denk
ik
dat
maximaal.
Op
Vlaams
niveau
je
21
cent
per
kilometer.
Brecht
Federale
23
maart.
►
Ik
krijg
ook
wel
wat
mails
binnen
Nissan
die
ook
binnenkrijgen
van
mensen
die
voor
verschillende
Vlaamse
diensten
werken
►
en
die
niet
op
dezelfde
manier
hun
fietsvergoeding
krijgen.
►
Ik
ben
ervan
overtuigd
dat
als
we
meer
mensen
willen
overtuigen
►
we
naar
een
harmonisatie
ook
intern
met
de
Van
die
hun
fietsvergoeding
ook
voor
ambtenaren
van
Vlaamse
diensten.
►
Ze
kwamen
daar
vragen
of
u
bereid
bent
om
naar
een
►
naar
een
horizontaal
beleid
te
gaan
en
te
zeggen
als
Vlaamse
overheid
als
werkgever
gaan
wij
gewoon.
►
Dit
is
het
tarief
dat
we
geven
aan
mensen
die
fietsen
►
die
die
verplaatsing
willen
maken
en
die
zowel
voor
de
economie
maar
ook
voor.
►
Ecologie
en
verlucht
►
█ M6:
►
worden
en
wij
hangen
dat
ze
duidelijke
Russische
wijdt
►
█ M21:
►
Dank
Lijn
datt
u
gereserveerd
was
in
de
Raad
van
het
het
I
►
pacta
naar
Werk
gekomen
om
naar
de
VRT
een
heeft
mijn
Van
Akkoord
vanuit
uw
wagen
mijnheer
Rzoska.
►
Ja.
Naar
Ik.
Ja.
Het
heeft
zelfs
een
digitale
radio
in
uw
wagen
dat
is
mooi
meegenomen.
►
Den
wat
ik
daar
ook
te
hebben
gebracht
is
inderdaad
de
dus.
►
Nl
Dirr
fietser
koning.
Maar
bij
dat
er
een
fiscale
vrijstelling
geldt
►
tot
maximaal
23 cent
per
kilometer.
Ik
zou
dat
heel
graag.
►
De
Want
overheid
en
het
een
beetje
een
voorbeeldrol
speelt.
►
Vandaag
is
het
21
de
Vlaamse
ambtenaren
dus
is
er
maar
een
klein
kloofje
►
en
anderzijds
voor
het
onderwijs
is
stapte
een
veel
grotere
kloof.
►
Het
is
maar
dat
is
een
aparte
►
CAO
waarbij
ik
het
ook
eens
graag
zou
zien
dat
datt
IS
op
tafel
zou
komen
dat
ook
de
onderwijsbonden
►
Harris
voor
zouden
gaan
pleiten.
►
Maar
wat
de
de
Vlaamse
overheid
zelf
betreft
die
op
het
vlak
van
bedrijfswagens.
►
Weet
ik
niet.
Mertens
collega
Homans
die
ter
zake
bevoegd
is
weet
ik
niet
of
dat
wij
effectief
zoveel
bedrijfswagens
►
hebben
namelijk
bedrijfswagens
waren
dan
ook
mensen
►
die
wagens
mee
naar
huis
kunnen
nemen
en
waarbij
de
datt
ook
het
voordeel
van
alle
aard
geldt
►
dat
ik
betwijfelde
het
eerlijk
gezegd.
Hebben
heel
wat
dienstwagens
maar
dat
Ann
nog
altijd
iets
anders
is
dan
►
dan
bedrijfswagens.
Maar
het
datt
bedanke
bus-
bij
mij
collega
oma's
Bluebike.
►
Om
een
een
overeenkomst
te
bereiken
moeten
we
natuurlijk
met
twee
zijn.
Het
is
mijn
absolute
ambitie
en
wil
►
om
via
De
Lijn
te
kunnen.
Ja
zeg
maar
ploeg
Ik
Ziehier
het
kunnen
overnemen.
►
Huys
zijn
sterk
vragende
partij
zijn
ook
bereid
om
daarbij
enige
concessies
te
doen
maar
de
discussie
gaat
nog
over
het
►
het
het
eigendomsrecht
ten
aanzien
van
de
gronden
waar
momenteel.
Die
ene
bloembak
Ik
zeg
maar
die.
►
Dear
verbeeldt
centra
zich
momenteel
bevinden.
Die
gronden
zijn
vanzelfsprekend
eigendom
van
de
NMBS.
►
Wat
doen
we
daarmee.
El
en
de
dech
het
lijkt
evident
dat
een
soort
erfpacht.
Zo
wordt
overeengekomen.
►
Eerder
dan
dat
we
die
gronden
allemaal
zouden
moeten
gaan
hunn
denk
►
dat
het
belangrijk
is
zowel
voor
de
NMBS
als
voor
ons
dat
Bluebike
verder
blijft
bestaan.
►
Wij
zouden
dat
graag
integreren
in
ons
aanbod
bijvoorbeeld
een
gecombineerd
abonnement
waarbij
dat
je
als
je
een
aanbod
►
aanschaffen.
Van
De
Lijn
dat
het
niet
alleen
geldt
voor
het
hele
net
voor
het
bussen
en
trams
maar
dat
daar
ook
►
dech
het
Bluebike
aan
bod
wordt
aan
toegevoegd.
Die
De
dekte
combimobiliteit
hebt
op
een
combiabonnement.
►
Dat
is
de
doelstelling
maar
zoals
gezegd
moet
je
met
twee
zijn
om
een
vergelijk
te
vinden
en
een
overeenkomst
►
en
daar
is
men
nog
niet
geland.
►
Ja
maar.
Het
is
wel
de
vaste
bedoeling
om
dat
te
doen.
Tot
slot
het
de
vraag
naar
het
Verplaatsingsgedrag.
►
Ik
denk
dat
het
een
E
lichtpuntje
een
IS
dat
in
de
totaliteit
van
de
verplaatsingen
voor
het
eerst
de
wagen
serieus
►
terrein
verliest.
Namelijk
van
70%
naar
65%
op
één
jaar
tijd.
►
Dat
is
een
lichtpunt.
Je
kan
inderdaad
je
kan
er
ook
andere
elementen
uithalen
die
iets
zwartgalliger
zijn.
►
Dass
zijn
de
de
positivo's
en
negativo's.
Ik
ben
in
deze
een
positivo
en
ik
denk
dat
ook.
►
Dat
lichtpuntje
beker
moeten
kunnen
gebruiken
net
zoals
datt.
Als
het
allemaal
gewoon.
Werkverkeer
gaat
►
a
het
aandeel
van
de
fiets.
Op
tien
jaar
tijd
ook
ook
gevoelig
is
gestegen.
►
Dass
zijn
stapstenen
die
de
absoluut
moeten
gebruiken
►
om
steeds
meer
mensen
beginnen
aan
de
positieve
verhalen
moet
kunnen
brengen
net
zoals
►
vanochtend
ook
Ivan
een
interessant
debat
als
men
zegt
het
het
aantal
doden
verkeerdoden
bij
fietsers
►
is
sinds
2014
is
gedaald
met
36%
ik
vind
dat
we
die
boodschap
moeten
uitdragen.
Je
kan
zeggen
ja
maar
►
het
aantal
gewonden
is
toegenomen.
►
Ja
vanzelfsprekend
omdat
het
aantal
fietsers
ook
is
toegenomen
is
dat
is
nogal
evident.
►
Bij
Sommige
Zaken
is
I
kan
dat
allemaal
zwartgallig
gaan
bekijken
►
en
je
kan
er
zo
ook
voor
zorgen
dat
ouders
wat
terughoudend
zijn
►
als
ze
een
keuze
moeten
maken
Van
ga
ik
mijn
kinderen
met
de
fiets
naar
school
laten
gaan
of
niet.
►
Dus
laat
ons
die
positieve
verhalen
ook
kunnen
vertellen.
De
realiteit
is
daarin
onze
bondgenoot.
►
█ M17:
►
Dank
je
wel
meneer
de
minister
E.
►
Ik
hoor
u
graag
naar
de
Werk
zegt
F
vandaag
en
Ik
op
de
Nationale
Applausdag
eigenlijk.
Voor
de
fietsers.
►
Hebt
u
ook
nog
een
extra
duw
in
de
rug
wilt
geven
op
het
gebied
van
de
fietsvergoedingen
en
dat
►
de
CAO's
ter
zake
datt
ook
verder
mee
wilt
bekijken
voor
een
hogere
fietsvergoeding.
►
Inderdaad
eigenlijk
met
Ik
dienstvoertuigen.
Nee
de
minister
is
het
zo
dat
er
ongeveer
3700
►
95
dienstvoertuigen
zijn
waar
varen
er
bijvoorbeeld
heel
duidelijk
een
aantal
dienstwagens
zijn
voor
bijvoorbeeld
►
topkaderfuncties
in
N-niveau
dat
zijn
de
generaals
de
hoofden
van
de
strategische
adviesraden.
►
En
dan
afhankelijk
worden
functie
om
functionele
redenen
ook
een
wagen
worden
toegewezen.
►
Dus
ik
denk
dat
het
daar
ook
goed
eigenlijk
is
bijvoorbeeld
I
statuswagens
zo'n
honderd
en
zeven.
►
Dat
daar
ook
het
alternatief
van
het
mobiliteitsbudget
naar
voor
kan
geschoven
worden.
►
Hij
wil
ook
graag
gehoord
omtrent
de
toelichting
bij
de
stand
van
zaken
van
Bluebike.
►
Maar
ik
denk
meneer
de
minister
dat
op
het
gebied
van
ticket-
en
tariefintegratie
►
dat
een
tafellaken
je
ook
nog
stimulerende
maatregelen
terzake
kan
in
►
█ M2:
►
het
Dank
►
volgende
actuele
vraag
is
van
I
van
de
bijen
Joke
Schauvliege
Vlaams
minister
van
geven
het
u
aan
landbouw
het
veto
van
►
de
meerderheidsfractie
tegen
de
invoering
van
statiegeld
op
drankverpakkingen.
►
Tinne
Rombouts
op
de
strijd
tegen
zwerfvuil
een
optie
om
statiegeld
►
in
te
voeren.
Drankverpakkingen
en
ten
slotte
mevrouw
Mellemans.
Over
de
invoering
van
statiegeld
op
blikjes
en
►
Het
flats.
►
█ M24:
►
Dank
wel
meneer
de
voorzitter
collega's
mevrouw
de
minister.
►
Hoelang
zal
u
dit
nog
blijven
pikken.
►
De
meerderheidsfractie
N-VA
wond
zich
weer
eens
niet
aan
de
afspraak.
►
Het
is
niet
de
eerste
keer
en
het
zal
wellicht
ook
niet
de
laatste
keer
zijn.
►
Maar
wat
er
gezegd
is
E
vetten
u
volledig
in
uw
hemd.
►
Van
in
verband
met
de
problematiek
rond
het
statiegeld
merken
we
dat
nu
al
meer
dan
honderd
gemeenten
►
en
steden
waarvan
in
36
steden
de
N-VA
ook
in
de
meerderheid
zit.
►
Dech
expertise
zaten
achter
het
voorstel
van
de
Statie.
►
Achter
het
systeem
van
de
Staal
wel
gekoppeld
aan
heel
wat
sensibilisering
dat
is
waar.
►
Dat
is
ook
normaal
want
40%
van
het
zwerfvuil
op
straat
zijn
plastieken
flessen
en
blikjes.
►
En
als
we
De
dat
project
zouden
aanpakken
dan
kunnen
we
het
aantal
blikjes
en
plastic
flessen
verminderen
►
won
zeventig
tot
90%.
►
Maar
de
N-VA.
Is
Want
der
Vlaamse
Regering
en
bij
uitbreiding
het
volledig
parlement.
►
Wellicht
vragen
mevrouw
de
minister
u
bent
bezig
met
een
studie.
►
Als
die
studie
uitwijst
dat
het
inderdaad
een
goed
systeem
is
het
gebruik
van
statiegeld
►
dan
vraag
ik
u
concreet
zal
ik
dat
in
deze
legislatuur
nog
concreet
aanpakken
en
daarin
uw
verantwoordelijkheid.
►
Roland
De
Houts.
Want
nog
31
verbonden
de
das
om.
Dat
is
ook
echt
gerekend.
►
Een
stuk
meer
dan
twintig
miljoen
euro
besparen.
Als
je
dat
systeem
stond
Panne
toepassen.
►
Bus-
datt
I
vallen.
►
█ F25:
►
Ik
dank
u
wel
►
█ F16:
►
voorzitter.
Beste
collega's
ik
weet
niet
of
die
lieden.
►
█ M4:
►
[french]
►
█ F16:
►
Een
op
Staat.
Ik
kan
uit
ervaring
spreken
bij
zijn
collegas.
►
52
haarspeldbochten
en
ongelooflijk
mooie
vergezichten
uitzichten
maar
zonder
enig
blikje
flesje
of
papier.
►
Met
andere
markten
het
kan.
Ik
zou
dan
denken
dat
dat
zeker
in
het
land
van
de
sorteerkampioenen
moet
dat
ook
kunnen.
►
Collega's.
Het
zwerfvuildebat
is
een
ruim
debat
waarvan
flesjes
en
blikjes
een
onderdeel
uitmaken.
►
Er
zullen
verschillende
maatregelen
nodig
zijn
om
het
fictief
het
zwerfvuil
uit
ons
straatbeeld
te
krijgen.
►
Een
totaalaanpak
is
iets
dat
je
altijd
ook
in
het
parlement
en
op
de
Regering
heeft
uitgesproken.
►
Nu
het
statiegeld
kan
een
positieve
bijdrage
leveren
in
die
totaalaanpak
►
al
moeten
inderdaad
ook
aandacht
hebben
voor
de
buurtwinkels
al
moeten
we
ook
aandacht
hebben
voor
de
grensproblematiek.
►
Daarom
net
dat
een
onderzoek
is
gevraagd
en
het
onderzoek
is
momenteel
lopende.
►
En
ik
ben
dan
echt
wel
verbaasd
dat
Eriksson
belangrijk
debat
al
bij
het.
Dat
is
wat
je
zegt.
►
Voor
dat
effectief
de
onderzoeksresultaten
gekend
zijn.
En
als
dat
ik
mij
de
vraag
hoe
nu
verder.
►
Dus
minister.
Bij
dezen
wil
ik
u
de
vraag
stellen
opdat
al
uw
collega's
in
de
Vlaamse
Regering
►
u
effectieven
alle
verschillende
maatregelen
in
het
onderzoek
naar
een
totaalaanpak
in
het
zwerfvuildebat.
►
Omdat
zij
alle
pistes
nog
mee
ondersteunen
omdat
ook
daar
reeds
voorafnames
gebeuren.
►
█ F15:
►
Ja
collega's
het
is
zeer
duidelijk
landbouwers
willen
het
ze
zijn
het
beu
dat
er
6000
►
koeien
per
jaar
in
Vlaanderen
gewond
zijn
of
sterven
omwille
van
stukjes
blik
in
hun
maag.
►
Natuurverenigingen
willen
het
ze
zijn
het
beu
dat
natuurgebied
en
rivieren
vol
liggen
met
Frances
met
blikjes.
►
Burgers
willen
het
enquêtes
tonen
aan
►
dat
de
meesten
dat
de
meerderheid
van
de
burgers
in
Vlaanderen
voorstander
zijn
van
een
statiegeldsysteem.
►
Steden
en
gemeenten
willen
het.
Maar
liefst
88
steden
en
gemeenten
van
allerlei
allooi
en
met
mensen
in
de
meerderheid
►
van
verschillende
partijen
hebben
zich
aangesloten
bij
de
Staat
statiegeldalliantie
hij
Organisatie
mevrouw
de
minister
►
wil
het
niet
en
dat
is
Fost
Plus.
Dat
is
de
Organisatie
de
federatie
die
de
verpakkende
industrie
verdedigt.
►
Dus
mijn
vraag
is
collega's
aan
wiens
kant
staan
we
dalen
de
kant
van
de
landbouwers
aan
de
verenigingen
van
de
burgers
►
van
de
gemeenten
en
steden
een
winstbelasting
schelden
verkwisten
aan
het
opruimen
van
zwerfvuil
►
of
staan
we
aan
de
kant
van
de
verpakkingsindustrie
►
raden
minister
ik
denk
dat
onze
positie
duidelijk
is
ik
denk
dat
hij
positie
duidelijk
is.
►
Ik
denk
dat
u
ook
aan
de
kant
van
de
burgers.
►
Staat
aan
de
kant
van
de
steden
en
gemeenten
aan
de
kant
van
de
landbouwers.
►
Er
is
één
partij
die
dat
blijkbaar
niet.
Goed
mevrouw
de
minister
mijn
vraag
is
wat
zegt
de
Vlaamse
Regering
IS
I.
►
Bent
u
tot
een
consensus
gekomen.
In
de
Vlaamse
Regering
en
kiest
de
Vlaamse
Regering
de
kant
van
het
statiegeld.
►
█ M2:
►
Wordt
er
over
EU-.
►
█ F26:
►
Ik
dank
u
wel
voorzitter
collega's.
Is
datt.
Zwerfvuil
enorme
rijen
EU-
is
er
een
gär
een
IS
IS
voor
I.
►
Voor
heel
wat
Vlamingen
►
en
we
hebben
afgesproken
in
de
Vlaamse
Regering
dat
de
aanpak
van
zwerfvuil
een
taille
van
onze
speerpunten
is
gedurende
►
deze
legislatuur.
We
hebben
in
2016
beslist
om
een
sterkere
aanpak
aan
te
zetten
het
tegen
zwerfvuil.
►
We
hebben
een
aantal
initiatieven
genomen
onder
andere
de
Mooimakers
waar
heel
wat
de
initiatieven
ook
lokaal
lopen.
►
We
hebben
afgesproken
dat
we
na
twee
jaar
een
evaluatie
van
dat
versterkte
zwerfvuilbeleid
►
en
dat
we
dat
zouden
afwachten
en
dan
kijken.